Tarieven
De NZa (Nederlanse Zorgautoriteit) stelt jaarlijkse de landelijke tarieven op voor de tandheelkundige zorg. Dit betekent dat elke tandarts dezelfde tarieven hanteert voor de uitgevoerde behandeling. Wij adviseren je om je verzekeraar te raadplegen om te weten wat er van deze behandeling voor je wordt vergoed. In de praktijk kunnen wij ook een aantal gegevens inzien via het platform Zorgsom. Met dit programma kunnen we vaak direct zien wat er vergoed wordt en welk bedrag je nog over hebt. Let op dit is een extra service, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
Tarieven Tandheelkundige zorg
Niet verzekerd?
Indien je niet verzekerd bent kun je bij ons ook terecht. Wel vragen wij je direct na de behandeling af te rekenen, dit kan per pin of eventueel contant. Let wel, wij hebben niet altijd voldoende wisselgeld beschikbaar. Dit kan ook indien je de zorgkosten elders moet declareren.
ANNULERING
Natuurlijk kan het zijn dat je een afspraak met je behandelaar moet annuleren. Deze annulering en de daarmee gepaard gaande kosten nemen wij voor onze rekening tot 48 uur voor de afspraak mits de afspraak niet langer dan 20 minuten is. De kosten voor een niet tijdig geannuleerde afspraak zijn 7,50 euro per 5 minuten. De email ter herinnering van de afspraak is een extra service, hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.
INFOMEDICS
We besteden graag al onze aandacht aan het verlenen van de beste zorg. Daarom werken we samen met Infomedics. Je krijgt onze rekeningen via Infomedics en je betaalt ze ook aan Infomedics. Ook voor alle vragen over het betalen van jouw rekening kunt je bij Infomedics terecht. Zo hebben wij meer tijd voor jou.
Digitale rekening
Als je klant wordt, vragen we om je mobiele telefoonnummer en e-mailadres. Met deze gegevens kan Infomedics je rekening digitaal sturen. Vraag bij de balie hoe je de rekening gaat ontvangen en of je je inbox in de gaten moet houden!In de e-mail van Infomedics staat een link naar je persoonlijke betaalpagina. Daar kun je de rekening betalen met iDEAL en downloaden, na controle van je mobiele telefoonnummer.
Vergoeding van de zorgverzekeraar
In de meeste gevallen checkt Infomedics of je zorgverzekeraar (een gedeelte van) je behandeling(en) vergoedt. Het bedrag dat overblijft betaal je aan Infomedics. Je ziet dit duidelijk terug op de rekening. Heb je vragen over de hoogte van de vergoeding? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan het hele bedrag aan Infomedics en kijk of je de rekening kunt declareren bij je zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan het hele bedrag aan Infomedics en kijk of je de rekening kunt declareren bij je zorgverzekeraar.
Regel je zorgkosten online
Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kun je makkelijk je rekening bekijken en betalen. Als betalen niet goed uitkomt, kun je ook uitstel van betaling of een betalingsregeling aanvragen.
Status van je betaling controleren
Klik op de link in de e-mail van Infomedics of ga naar www.infomedics.nl. Vul daar het 14-cijferig betalingskenmerk in dat op je rekening staat. Als de rekening nog niet (helemaal) betaald is, dan word je doorgestuurd naar de betaalpagina van jouw rekening. Daar kun je direct betalen via iDEAL. Je kunt de betaalstatus van je rekening ook opvragen bij digitale assistent Ella.
Rekening bekijken en downloaden
Om jouw privacy te beschermen, zie je op de betaalpagina van je rekening alleen het bedrag van de rekening. En wanneer de rekening betaald moet worden. Als je de rekening wilt bekijken of downloaden, dan stuurt Infomedics een code naar je mobiele nummer. Met die code kun je de pdf van je rekening openen en, als je dat wilt, opslaan.
Betalingsregeling of uitstel aanvragen
Je hebt 30 dagen om de rekening van Infomedics te betalen. Lukt het niet om op tijd te betalen? Voorkom dan een herinnering en vraag uitstel of een betalingsregeling aan. Je regelt het op de betaalpagina van uw rekening of via digitale assistent Ella.
Hulp nodig?
Heb je een vraag of heb je hulp nodig? Bekijk dan de veelgestelde vragen op www.infomedics.nl of stel uw vraag 24/7 aan digitale assistent Ella.
Tijdens kantoortijden kun je ook altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).
Wat gebeurt er met je gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij jouw gegevens met Infomedics. Uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. En doen ze er alles aan om je gegevens maximaal te beveiligen. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl/privacy.
Betalingsvoorwaarden Infomedics
In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die je hebt gehad. Infomedics voldoet hierbij aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.
Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van je rekening van Infomedics?
- Infomedics mag, als dit mogelijk is, je rekening declareren bij jouw zorgverzekeraar. Je ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.
- Infomedics verwacht dat je de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
- Als je de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan ben je in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat je het uiteraard vergeten kunt zijn, krijg je een herinnering waarbij je wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat je deze hebt ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.
- Infomedics mag je betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening.
- Houd er rekening mee dat, wanneer je een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, je rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Je betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.